Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/7/09 (Isnin) |
Kelas | 4K2, 4K6 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat memberi jawapan yang betul berdasarkan soalan yang ditujukan. Nota penting dicatat dalam bentuk isi tempat kosong untuk menguji pemahaman diri pelajar. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 6 July 2009 |
Time | 10:55-11:30a.m. |
Theme | Health |
Topic | Persuading Someone Not to Do Something |
Learning Outcomes | 2.3 i. using appropriate format , conventions, and grammar when presenting the information. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral value | Politeness. |
Reflection | Satisfactory feedback. They could use the suggested phrases and sentences correctly. |
Tarikh | 7 Julai 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K5 |
Bilangan Pelajar | 40 orang |
Masa | 7.05pagi – 8.15pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Kepentingan Perlembagaan Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Memuaskan. |
Tarikh | 7 Julai 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4S1/ 4S2 |
Bilangan Pelajar | 31 orang/ 34 orang |
Masa | 9.45pagi – 10.55pagi/ 11:30pagi -12:40 petang |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan akan diteruskan pada minggu hadapan. |
Tarikh | 8 Julai 2009 |
Hari | Rabu |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K4 |
Bilangan Pelajar | 44 orang |
Masa | 7.05pagi – 8.15pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan akan diteruskan pada minggu hadapan. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 8 July 2009 |
Time | 8:15-9:25a.m. |
Theme | Health |
Topic | Say No to Cigarette |
Learning Outcomes | 2.1 c. ii. Reading silently a variety of materials in print and from the Internet. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral values | Be firm, appreciation on life. |
Reflection | The students could understand the text read but they had the difficulty in understanding the vocabulary in the text. They need a dictionary to enhance their knowledge on vocab. |
| Sejarah |
Tarikh | 8/7/09 (Rabu) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat memberi jawapan yang betul berdasarkan soalan yang ditujukan. Nota penting diberi. |
Tarikh | 9 Julai 2009 |
Hari | Khamis |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K8 |
Bilangan Pelajar | 36 orang |
Masa | 7.05pagi – 8.15pagi |
Tema | Tema 4 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan akan diteruskan pada minggu hadapan. |
Tarikh | 9 Julai 2009 |
Hari | Khamis |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4S5 |
Bilangan Pelajar | 47 orang |
Masa | 9:45 -10:55 pagi |
Tema | Tema 4 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Kepentingan Perlembagaan Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | - |
Refleksi | Forum dijalankan dengan lancar. Namun, kelemahan pada pelajar dapat dikesan iaitu kurangnya pemahaman yang cukup terhadap setiap peruntukanyang dibincang terutama sekali hak asasi dan hak keistimewaan orang Melayu, bumiputera Sabah dan Sarawak. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 9 July 2009 |
Time | 10:55-11:30a.m. |
Theme | Environment |
Topic | Prefixes |
Learning Outcomes | 2.3 i. using appropriate format , conventions, and grammar when presenting the information. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral value | - |
Reflection | Satisfactory feedback. However, they still have problems in differentiating certain words with /a:/ and /^/ sounds. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/7/09 (Jumaat) |
Kelas | 4K6 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat memberi jawapan yang betul berdasarkan soalan yang ditujukan. Nota penting dicatat dalam bentuk isi tempat kosong untuk menguji pemahaman diri pelajar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/7/09 (Isnin) |
Kelas | 4K2, 4K6 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat memberi jawapan yang betul berdasarkan soalan yang ditujukan. Nota penting dicatat dalam bentuk isi tempat kosong untuk menguji pemahaman diri pelajar. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 13 July 2009 |
Time | 10:55-11:30a.m. |
Theme | Health |
Topic | Up in Smoke |
Learning Outcomes | 2.2 b. iii. Answering a variety of questions to demonstrate understanding of the text heard. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral values | Appreciation on life, responsibility. |
Reflection | The students could get most of the answers correct. Objectives achieved. |
Tarikh | 9 Julai 2009 |
Hari | Khamis |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K5 |
Bilangan Pelajar | 40 orang |
Masa | 7.05pagi – 8.15pagi |
Tema | Tema 4 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan akan diteruskan pada minggu hadapan. |
Tarikh | 14 Julai 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4S1/ 4S2 |
Bilangan Pelajar | 31 orang/ 34 orang |
Masa | 9.45pagi – 10.55pagi/ 11:30pagi -12:40 petang |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan diberitahu dan dicatat sebagai nota untuk rujukan pelajar. |
Tarikh | 15 Julai 2009 |
Hari | Rabu |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K4 |
Bilangan Pelajar | 44 orang |
Masa | 7:05-8:15pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Terdapat kumpulan yang masih tidak pasti dengan kehendak projek ini. Penjelasan mengenai penulisan laporan diberitahu dan dicatat sebagai nota untuk rujukan pelajar. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 15 July 2009 |
Time | 8:15-9:25a.m. |
Theme | Health |
Topic | Up in Smoke |
Learning Outcomes | 1.1 d. exchanging ideas, information and opinions on topics of interest. 1.2 a. Carrying out a variety of language functions. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral values | Appreciation on life, responsibility. |
Reflection | The students needed more time to complete the task. The presentation will be carried out in the next lesson. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/7/09 (Rabu) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat memberi jawapan yang betul berdasarkan soalan yang ditujukan. Soalan esei diberi sebagai latihan. Jawapan soalan dibincang dan akan disambung minggu depan. |
Tarikh | 16 Julai 2009 |
Hari | Rabu |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K8 |
Bilangan Pelajar | 36 orang |
Masa | 7:05-8:15pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Terdapat kumpulan yang masih tidak pasti dengan kehendak projek ini. Tajuk juga belum ditentukan. Mereka dibimbing untuk memilih tajuk yang sesuai. Penjelasan mengenai penulisan laporan diberitahu dan dicatat untuk rujukan pelajar. |
Tarikh | 16 Julai 2009 |
Hari | Khamis |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4S5 |
Bilangan Pelajar | 47 orang |
Masa | 9:45 – 10:55pagi |
Tema | Tema 4 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan akan diteruskan pada minggu hadapan. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 16 July 2009 |
Time | 12:05-12:40p.m. |
Theme | Health |
Topic | Up in Smoke |
Learning Outcomes | 1.1 d. Exchanging ideas, information and opinions on topics of interest. 1.2 a. Carrying out a variety of language functions. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral values | Appreciation on life, responsibility. |
Reflection | The presentation was been carried out smoothly. However, it was short of time. It will be continued in the next lesson. |
Class | 5K1 |
Subject | Literature |
Date | 17 July 2009 |
Time | 8:15-9:25a.m. |
Theme | Love |
Topic | Gerak Gempur 2: Section D |
Learning Outcomes | 2.2.a. |
Behavioural Objective |
|
Activities |
|
Moral values | Diligence, responsibility. |
Reflection | The test was been carried out smoothly. There were ten students went for a talk. The test will be given to them next week. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/7/09 (Rabu) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Hanya sebahagian pelajar melengkapkan jawapan diberi. Jawapan diberi dan dibincang dan akan disambung pada minggu depan. |
Dear miss Thian,
ReplyDeleteCongratulations! Your Daily Lesson Plans + Date due +Requirements + good effort = Perfectly harmonized.
"The secret to our ongoing success is NOT in what happens to us but in how we RESPOND to what happens"
_Jim Dornan