Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/7/09 (Isnin) |
Kelas | 4K2, 4K6 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat mengikuti P&P hari ini. Konsep Hijrah ke Habsyah telah dibincang dan soalan objektif dijawab untuk menguji pemahaman diri pelajar tentang Bab 4. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 20 July 2009 |
Time | 12:05-12:40p.m. |
Theme | Health |
Topic | Up in Smoke |
Learning Outcomes | 1.1 d. Exchanging ideas, information and opinions on topics of interest. 1.2 a. Carrying out a variety of language functions. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral values | Appreciation on life, responsibility. |
Reflection | The presentation was been carried out smoothly. |
Tarikh | 21 Julai 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K5 |
Bilangan Pelajar | 40 orang |
Masa | 7:05pagi – 8:15pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projekkhidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Penjelasan mengenai penulisan laporan diberitahu dan dicatat sebagai nota untuk rujukan pelajar. |
Tarikh | 21 Julai 2009 |
Hari | Selasa |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4S1/ 4S2 |
Bilangan Pelajar | 31 orang/ 34 orang |
Masa | 9.45pagi – 10.55pagi/ 11:30pagi -12:40 petang |
Tema | Tema 6 : Cabaran Masa Depan |
Tajuk | Apakah itu cabaran |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projek khidmat masyarakat. |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memulakan projek masing-masing. Tema 6 dimulakan dengan memahami konsep 'cabaran' melalui pemberian maksud secara individu. Takrif cabaran dan situasi juga diberi untuk mengukuhkan lagi pemahaman pelajar terhadap konsep cabaran. |
Tarikh | 22 Julai 2009 |
Hari | Rabu |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K4 |
Bilangan Pelajar | 44 orang |
Masa | 7:05pagi – 8:15pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | Contoh-contoh hasil dan laporan projek khidmat masyarakat |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Namun, pelaksanaanprojek masih belum dimulakan bagi sesetengah kumpulan atas sebab kekurangan pemahaman terhadap projek ini dan kurang kerjasama di antara ahli kumpulan. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 22 July 2009 |
Time | 8:15-9:25a.m. |
Theme | Health |
Topic | Up in Smoke |
Learning Outcomes | 1.1 d. Exchanging ideas, information and opinions on topics of interest. 1.2 a. Carrying out a variety of language functions. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Moral values | Appreciation on life, responsibility, co-operation. |
Reflection | The presentation was been carried out smoothly. The students learnt about WNTD in general. Most of them were excited with the group work given. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/7/09 (Rabu) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Bab 5: Penyebaran Islam di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat mengikuti P&P hari ini. Konsep Hijrah ke Habsyah telah diulangkaji. Quiz diberi untuk mendedahkan isi-isi penting Perjanjian Aqabah kepada pelajar. |
Tarikh | 23 Julai 2009 |
Hari | Rabu |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 4K8/ 4S5 |
Bilangan Pelajar | 36 orang/ 47orang |
Masa | 7:05-8:15pagi/ 9:45 – 10:55pagi |
Tema | Tema 5 : Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Projek Khidmat Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
BBB | - |
Refleksi | Semua pelajar telahpun memutuskan tajuk projek masing-masing. Namun, pelaksanaan projek masih belum dimulakan bagi sesetengah kumpulan atas sebab kekurangan pemahaman, kerjasama dan perancangan terhadap projek ini. |
Class | 5K1 |
Subject | English |
Date | 23 July 2009 |
Time | 12:05-12:40p.m. |
Theme | Health |
Topic | Up in Smoke |
Learning Outcome | 2.3 i. using appropriate format , conventions, and grammar when presenting the information. |
Behavioural Objective |
|
Activities |
|
Moral values | Importance of health |
Reflection | Satisfactory feedback. |
Class | 5K1 |
Subject | Literature |
Date | 24 July 2009 |
Time | 8:15-9:25a.m. |
Theme | Family Love |
Topic | The Pearl : Characterisation |
Learning Outcomes |
ix. Relating events, characters and values to one's life. |
Behavioural Objectives |
|
Activities |
|
Pedagogical strategy | Multiple intelligences, contextualism |
Moral values | Respect, politeness, co-operation. |
Reflection | The students could draw the characters accordingly. However, it was lack precise for certain characters' physical appearance. The further discussion on each character is needed. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/7/09 (Jumaat) |
Kelas | 4K6 |
Tajuk | Bab 5: Penyebaran Islam di Makkah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat mengikuti P&P hari ini. Konsep Hijrah ke Habsyah telah diulangkaji. Quiz diberi untuk mendedahkan isi-isi penting Perjanjian Aqabah kepada pelajar. Carta mengenai konsep 'Hijrah ke Habsyah' dicatat. |
No comments:
Post a Comment